loading...

بلاگ نو

سئو چیست؟ تکنیک های سئو چیست؟ چگونه رتبه سایت خود را در گوگل ارتقا دهیمسئو یکی از زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعال هستید یا به موضو...

writer
بازدید : 310
يکشنبه 11 دی 1401 زمان : 15:12
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بلاگ نو

سئو چیست؟ تکنیک های سئو چیست؟ چگونه رتبه سایت خود را در گوگل ارتقا دهیم
سئو یکی از زیرمجموعه های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعال هستید یا به موضوعات مرتبط علاقه دارید، باید برای یادگیری آن وقت بگذارید.

احتمالاً چنین جملاتی (یا موارد مشابه) را زیاد شنیده اید:

"شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید."

شما دیده نمی شوید؛ اگر در صفحه اول گوگل نباشید، حضور آنلاین شما بی فایده است.

چرا یک سئوکار استخدام نمی کنید تا مسئولیت بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو را بر عهده بگیرد؟

«اگر سایت ... در صفحه اول گوگل می آید وقتی کلمه را سرچ می کنید... به خاطر یک سری تکنیک است اسم این تکنیک ها سئو است.

"الگوریتم ها تغییر کرده اند. کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ کبوتر؟ "سیستم ذهن عمیق؟"

"ما می توانیم شما را به صفحه اول موتورهای جستجو برسانیم. مطمئن باشید که این منطقی ترین سرمایه گذاری شماست.

دروس مربوط به سئو در متمم با هدف آموزش متخصصین سئو طراحی نشده است.

بلکه هدف اصلی ما آشنایی دوستان با اصول سئو و برخی از ابتدایی ترین تکنیک های سئو است. تا بتوانند کارهای ساده و ابتدایی سئو سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و در صورت علاقه مسیری برای مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو پیش روی آنها ترسیم شود.


SEO مخفف چیست؟
کلمه SEO مخفف Search Engine Optimization است که می تواند به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه شود. البته خود سئو در زبان فارسی بسیار رایج شده است و حتی گاهی ترکیبات اضافی و توصیفی و عبارات جاری (مانند بهبود سئو، سئو و سئو) با آن ساخته و استفاده می شود.

هدف روش های سئو این است که وقتی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند، این موتورها رتبه بهتری را به مقالات و محتوای یک سایت اختصاص دهند.

تعریف سئو و چند نکته در مورد سئو
اگرچه تاکید بر اهمیت سئو ضروری به نظر نمی رسد، اما بد نیست مروری بر برخی آمار منتشر شده در مورد موتورهای جستجو داشته باشیم.

طبیعی است که با توجه به روش اجرای تحقیق، آمار ارائه شده توسط منابع مختلف می تواند متفاوت باشد; بنابراین، به جای تمرکز بر روی مقدار دقیق اعداد، شاید بهتر باشد به مقیاس و اهمیت نسبی آنها بیشتر توجه شود:

مردم در سراسر جهان بین 6 تا 7 میلیارد بار در روز از موتورهای جستجو استفاده می کنند (منبع).

هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران به لینک هایی که به عنوان تبلیغات (پرداخت شده) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل نمایش داده می شوند، نگاه نمی کنند.

کسی که روی یک لینک در موتور جستجو کلیک می کند و وارد فضای آنلاین شما می شود، در مقایسه با شخصی که برای بازاریابی به سراغش رفته اید، برای مشتری شدن هزینه کمتری دارد.

جستجوی موبایلی در سال های اخیر همواره در حال افزایش بوده است و از سال 2015، جستجوی موبایلی بیشتر از جستجوی دسکتاپ بوده است. همچنین در حال حاضر سهم رایانه های رومیزی در بین ابزارهای اتصال به اینترنت در سراسر جهان کمتر از 50 درصد است (منبع).

سهم موبایل، تبلت و دسکتاپ از فضای وب

[ بیشتر بخوانید: اهمیت سئو – چرا سئو مهم است؟ ]

کدام موتورهای جستجو در حال حاضر بیشترین استفاده را دارند؟
افراد کمی نیستند که از موتور جستجو و گوگل به عنوان مترادف استفاده می کنند.

البته این کار را نمی توان به سادگی ایراد گرفت. چون حتی گوگلینگ هم به عنوان فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

با این حال، ممکن است مناسب باشد به دو گزارش منتشر شده توسط سایت معتبر Search Engine Land مراجعه کنید تا به یاد داشته باشید که گوگل تنها بازیکن در صنعت جستجو نیست:

کاربران کدام موتورهای جستجو را می شناسند؟ کدام موتور جستجو از تکنیک های سئو استفاده کنیم؟

آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می شود بیشتر نشان دهنده آگاهی کاربران از برندها است.

همانطور که می بینید موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر موتورهای جستجو برخوردار هستند.

در یک سوال دیگر، از کاربران خواسته می شود موتور جستجوی اصلی مورد استفاده خود را بیان کنند:

موتور جستجوی اصلی مورد استفاده شما چیست؟

همانطور که در اینجا مشاهده می کنید، گوگل با سایر موتورهای جستجو فاصله قابل توجهی دارد و به همین دلیل، شاید هنوز - تا زمانی که تغییر جدی در سهم بازار موتورهای جستجو ایجاد نشود - باید بپذیریم که استفاده از موتور جستجو و گوگل به عنوان اصطلاحات مترادف خیلی هم اشتباه نیست

نقش سئو در بهبود کیفیت محتوا در سال های اخیر
در گذشته، ضعف در الگوریتم های موتورهای جستجو باعث محبوبیت یک اصطلاح در بین تولیدکنندگان محتوا شد. می گفتند:

شما دو راه برای نوشتن در وب دارید.

شما می توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان خود بنویسید و می توانید برای موتورهای جستجو بنویسید.

نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متون بی معنی، تزریق کلمات کلیدی نامربوط به متون، ارائه لینک های بی فایده، مجبور کردن کاربران به کلیک کردن و غیره بود.

نوشتن برای کاربران، اگرچه بازدیدکنندگان را راضی می کرد، اما لزوماً منجر به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو نمی شد.

خوشبختانه در سال های اخیر با بهبود الگوریتم های موتورهای جستجو و توسعه هوش مصنوعی و تحلیل متون، چنین مواردی کمتر و کمتر شده است.

کمی تحقیق شما را متقاعد می کند که رعایت اصول سئو و استانداردهای موتورهای جستجو می تواند رضایت خوانندگان و کاربران شما را همزمان با بهبود سئو سایت افزایش دهد.

همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران معمولا به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند.

به همین دلیل برخلاف سال های گذشته که موتورهای جستجو را عامل کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می دانستند، امروزه چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده و استفاده می شود.

با بهبود کیفیت نتایج موتورهای جستجو، و بهبود الگوریتم آنها، اشتباه نیست که زمان و بودجه ای را که صرف سئو می کنید به عنوان بخشی از فعالیت های رضایت کاربر خود در نظر بگیرید. البته به شرطی که از فلسفه واقعی سئو و راهکارهای پایدار و بلند مدت آن استفاده کنید.

چه چیزهایی با سئو اشتباه گرفته می شوند؟
گاهی کسانی که با سئو آشنایی ندارند، آن را جایگزینی رایگان برای بازاریابی و تبلیغات می دانند.

اما باید به یاد داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به صورت علمی، دقیق و تخصصی انجام شود، راه حلی زمان بر، سخت و پرهزینه است.

کسب و کاری که می خواهد جایگاه مطلوبی در موتورهای جستجو داشته باشد باید نکات زیادی را رعایت کند که موارد زیر تنها بخش کوچکی از آنهاست:

تولید دائمی محتوای اصلی بدون کپی (درس مرتبط: تولید محتوا)

به روز رسانی محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید

ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران

متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای صرف زمان بیشتر در سایت شما

همه این موارد پرهزینه هستند و هر روز بخشی از زمان و منابع شما را می گیرند.

سئو نیز یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه مشخص و در یک بازه زمانی مشخص اجرا شود.

همانطور که مجموعه ای از تکنیک ها و اصول فنی نیست.

بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.

اگر چنین دیدگاهی را باور نکنیم، به احتمال زیاد سئو به یکی از روش های قدرتمند برای صرف بیهوده پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.

تکنیک های سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید
یکی دیگر از بحث های رایج در تحلیل سئوی وب سایت ها، طبقه بندی استراتژی های سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه بندی معمولا به عنوان تکنیک های سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید ارائه می شود.

اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم، باید بگوییم که سئو کلاه سفید سعی می کند محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند.

اما سئو کلاه سیاه با شناسایی نقاط ضعف و محدودیت های الگوریتم های سئو سعی در بهینه سازی سایت دارد تا رتبه سئوی بهتری کسب کند.

معمولا با توسعه و الگوریتم های هوشمندتر، این روش ها نیز کارایی خود را از دست می دهند و فضا برای سئوکاران کلاه سیاه تنگ می شود.

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید
هدف ما در دوره سئو چیست؟ ترافیک گوگل را افزایش دهید
تقریباً همه پذیرفته شده اند که موتورهای جستجو بزرگترین، ارزان ترین و قابل اعتمادترین راه برای ورود به یک سایت هستند.

آشنایی با سئو و فلسفه آن چیزی نیست که مختص برنامه نویسان و طراحان سایت باشد. به خصوص با توجه به توسعه الگوریتم های جستجو و هوشمند شدن موتورهای جستجو، عملاً هرکسی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در وب سایت یک کسب و کار نقش ایفا می کند باید با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشد.

در مجموعه درس های سئو چیست در متمم سعی داریم اصول کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی آن را در اختیار شما قرار دهیم.

نکاتی که در این سلسله درس ها به آن ها توجه خواهیم کرد به شرح زیر است:

آشنایی با موتورهای جستجو و عملکرد آنها

چه کاری باید انجام دهیم تا موتورهای جستجو و به طور خاص گوگل ما را به مخاطبان خود نشان دهند؟

چه سهمی از موفقیت در سئو به دلیل تکنیک و چه سهمی به محتوا است؟

برخی از مهم ترین تکنیک های سئو (ابزار سئو)
اگر نمی خواهید SEO را به صورت عمیق و حرفه ای یاد بگیرید و فقط می خواهید به عنوان یک وبلاگ نویس نکات سئو را بدانید و آنها را در محتوای خود دنبال کنید، می توانید مستقیماً به دو دوره آموزشی در صفحه اول بروید. گوگل و پیوند داخلی:

حضور در صفحه اول گوگل

لینک سازی داخلی و اهمیت آن در سئو

اما روش حرفه ای تر یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس تکنیک های مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتری بررسی کنید. و آموختن

سئو داخلی و سئو خارجی چیست؟ تفاوت سئو داخلی و خارجی چیست؟

برخی از منابع و مراجع مورد استفاده و استناد در آموزش سئو
در هر درس بسته به موضوع، منبع استفاده شده را به وضوح ذکر می کنیم.

اما در بین منابع مورد استفاده، سایت ها و وبلاگ های متعددی وجود دارند که محتوای آن ها کلیدی تر است و عملا به عنوان یک مرجع در دنیا مطرح می شوند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 340
  • بازدید کلی : 1007
  • کدهای اختصاصی